Interne vacatures

Interne vacatures

Preventiemedewerker

IPH10672

Ben jij de gedreven preventiemedewerker die wij zoeken? Solliciteer dan nu en draag bij aan een gezonde en veilige werkplek voor onze organisatie!

Wie zijn wij

Ipse de Bruggen is de grootste zorgorganisatie in Zuid-Holland voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij zijn gespecialiseerd in complexe zorgvragen. Op 370 zorglocaties bieden wij met ruim 5.500 medewerkers en 2.200 vrijwilligers bijna 5.700 cliënten zorg en ondersteuning bij wonen, werken, leren en ontspannen.

Als preventiemedewerker val je direct onder de manager HRM samen met de beleidsmedewerker Gezondheid, beleidsmedewerker Arbeidsvoorwaarden en twee nazorg coördinatoren. In de samenwerking tref je regelmatig de collega’s van Veiligheid en werken we graag samen met de gezondheidsexperts in de organisatie. Wij zijn op zoek naar een collega met een grote mate van onafhankelijkheid en brede kennis van Arbowetgeving. Gezien de complexiteit va onze organisatie zoeken wij iemand die gewend is om te werken in een grote organisatie > 1000 medewerkers.

Jouw baan als preventiemedewerker

Als preventiemedewerker ben jij verantwoordelijk voor het voorkomen van gezondheids- en veiligheidsrisico’s binnen onze organisatie. Je houdt je bezig met het beperken van fysieke belasting, werkstress en infectiepreventie. Door het bedenken en uitvoeren van gerichte maatregelen draag jij bij aan een veilige en gezonde werkomgeving, waarbij je altijd de wet- en regelgeving rondom veiligheid en gezondheid in acht neemt.

Je fungeert als vraagbaak voor medewerkers met werkgerelateerde gezondheidsvragen. Daarnaast signaleer je trends en ontwikkelingen op het gebied van arbeidsomstandigheden en werk je samen met collega’s om preventieve interventies te bedenken en te implementeren. Ook geef je advies aan het management en de ondernemingsraad en ben je nauw betrokken bij het beleid en de uitvoering van de risico-inventarisatie en evaluatie (RI&E).

Informatie en advies

  • Informeren van het management over wet- en regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden en adviseren over maatregelen gericht op arbo.
  • Advies geven aan medewerkers over arbo, hygiëne en veiligheid ter preventie van nadelige arbeidsomstandigheden.
  • Bijhouden en analyseren van ongevallen en incidenten en adviseren van het management over preventieve maatregelen.
  • Meewerken aan onderzoeken t.b.v. meldingen aan de Arbeidsinspectie.
  • Samenwerken met verschillende afdelingen, zoals Veiligheid, Vastgoed, HR en Facilitair, en frequent overleg met de ondernemingsraad (OR).

Coördineren van de Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E)

  • Coördineren van de medewerkers-RI&E in samenwerking met de betrokken managers.
  • Bewaken van de voortgang van het plan van aanpak en waar nodig actie ondernemen.
  • Ondersteunen van het management en leidinggevenden bij het uitvoeren van maatregelen uit het plan van aanpak.
  • Toetsen en controleren van de naleving van richtlijnen en procedures rondom arbeidsomstandigheden.

Beleidsontwikkeling

  • Volgen van externe ontwikkelingen in wet- en regelgeving en deze vertalen naar beleidsvoorstellen voor de organisatie.
  • Signaleren van risico’s en knelpunten binnen de organisatie en het doen van verbetervoorstellen aan het management.
  • Opstellen van richtlijnen en procedures ter verbetering van de arbeidsomstandigheden en toezien op de implementatie ervan.
  • Onderhouden van externe contacten op het gebied van arbo.
  • Leiden of deelnemen aan projecten of commissies binnen het vakgebied.

Jouw profiel

Jij:

  • Hebt relevante werkervaring als preventiemedewerker, arbo-deskundige, arbo-verpleegkundige, ergotherapeut of fysiotherapeut.
  • Hebt aantoonbare ervaring in het opstellen en uitvoeren van een Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E).
  • Hebt kennis van de Arbowet, de Arbo-catalogus GHZ en projectmanagement.
  • Bent in het bezit van een afgeronde relevante hbo-opleiding.
  • Bent in staat om onafhankelijk op te treden ten opzichte van het management en de ondernemingsraad (OR)

Wat bieden wij?

  • Direct een vaste aanstelling en contracturen tussen 28 en 36 uur per week
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 3.347 - € 4.902 op basis van 36 uur, conform CAO gehandicaptenzorg FWG55
  • Eindejaarsuitkering van 8,33% en 8% vakantiegeld
  • Jaarlijks € 750 fiscaal voordeel bij o.a.de aanschaf van een telefoon, laptop, tablet, fiets of het abonnement van jouw sportvereniging
  • Reiskostenvergoeding en gratis parkeren voor de deur
  • Een introductieprogramma om je goed voorbereid te laten starten
  • Diverse overige trainings-, cursus- en opleidingsmogelijkheden
  • De mogelijkheid extra verlofuren fiscaal voordelig te kopen en te verkopen

Informatie

Je werkt bij Ipse de Bruggen vaak met kwetsbare cliënten en daarom zijn wij zeer zorgvuldig in ons selectiebeleid. De aanvraag Verklaring omtrent het gedrag (VOG), het navragen van referenties en het opvragen van informatie bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd maken om die reden onderdeel uit van de selectieprocedure.

Voor informatie kun je contact opnemen met Marieke van Eijk (Manager HRM), tel: 06 - 57 16 36 44.

Publicatiedatum

10.04.2025

Algemene informatie
Adres
Louis Braillelaan 42, 2719 EK Zoetermeer
Match criteria
Type vacature
  • Overig
Gewenst aantal uren
  • 32 - 36 uur
  • 24 - 32 uur
Standplaats
  • Zoetermeer

Solliciteer voor

25.04.2025

Evenementen

Bezoekers van deze pagina bekeken ook deze banen:
in Schiedam
in Zoetermeer
in Zoetermeer
in Waddinxveen
in Zoetermeer
Bezoekers die op deze vacature hebben gereageerd, solliciteerden ook op deze vacatures:
in Zoetermeer
122
0
Inloggen
Inloggen
Not registered? Sign up now